Skip to main content

Its okay, kita belajar!



Bismillah, Hi!

Sejak dah dapat momentum untuk menulis draft thesis, aku dah ada kerajinan nak tulis blog. kihkih :P Ingat senang nak tulis blog, kalau malas.. Ya ampun. Tenggelam la blog ni.

Last few days, sambil menulis draft thesis, sambil dengar video youtube ceramah ustazah Hafizah Musa dengan Prof Muhaya. Both are my most fav ;) Dah lama tau tak dengar depa punya ceramah. I suka sebab kena dengan jiwa, i suka orang cakap soft ni dan kata-kata tu penuh nasihat dan berhikmat. I suka. Jadi kalau nak tackle hati i, kenalah sopan santun sikit kehkeh.

Ceramah tu taklah dapat semua input, tapi ada lah beberapa yang melekat di hati dan buat diri ini insaf. Ustazah kongsi tentang nikmat bersyukur. Tak ingat lah banyak perkara tapi yang i ingat Prof Muhaya cakap, orang yang bersyukur ni kita boleh lihat melalui perwatakan dia, mata dia, ucapan dia.. MasyaAllah terus rasa zapppp! Tahap aku punya bersyukur ni level mana entah..

Ada part yang ustazah kongsi, kisah seorang isteri ni cemana dia handle suami dia. Biasalah suami-isteri ni, ada turun naiknya kan? Okay, isteri ni cakap, nak sabar dengan suami dia, dia anggap suami dia kayu. Suami dia buat hal pun dia boleh sabaq sebab kayu.. Haha. Ustazah kata yelah kalau kayu jatuh atas kepala pun, kita terpaksa la redha. Takkan nak charge kayu pulak kan? Sampai satu masa, si isteri tu punya marah, masa nak marah suami dia, dia sabar.. dan terus dia peluk suami dia. Lelaki dia terharu, sejak itu lelaki dia berusaha jadi suami yang terbaik. MasyaAllah..

Pastu aku muhasabah diri, kalau aku.. muncung sampai jiran depan agaknya bahaha

Terus belajar, banyak benda kena improve.

Alhamdulillah atas semua nikmat yang ada - famili yang memahami, kawan yang sentiasa baik dan support i, famili mertua yang faham keadaan, suami yang sangat faham dan sanggup berkorban..

terima kasih :)


Comments